Saturday, February 20, 2010

Ihukaitsja-jänes ja ihukaitsjad-hiired



Ma ei teadnudki, et "Usagi Yojimbo" autor ja kunstnik Stan Sakai on muuhulgas ka koomiksi "Mouse Guard" fänn. "Mouse Guardiga" olen alles hiljuti tutvunud ja sedagi vaid põgusalt digitaalsel kujul (saidil on võimalik vaadata-lugeda väikseid katkendeid täispikkadest peatükkidest). Tundub väga mõnus ja hubane seiklus olevat. Kokkuvõtlikult on tegu keskajal elavate hiirtega, kellel on värvilised keebid, relvad ja kes võitlevad hiiglaslike rannakrabidega, et oma hiirerahvast kaitsta. Mida veel tahta!
Aga nüüd "Usagi Yojimbost". 2009. aastal tähistas Stan Sakai oma koomiksi 25-ndat sünnipäeva ja kuna eelmisel aastal tegid Eastman & Laird oma Teenage Mutant Ninja Turtlesiga sama, siis võib järeldada, et kunagi alustasid need kaks koomiksit koos.
Omal ajal olid "Usagi Yojimbo" ja "TMNT" ainukesed mustvalged koomiksid ning mõlemad täiesti omapead toodetud-kirjastatud. Eastman & Laird läksid teist teed, kuid Stan Sakai on siiamaani oma samuraijänest ise kirjutanud-joonistanud.
Lühidalt - Usagi on isandata samurai, kes rändab feodaalajastu Jaapanis ringi. Väga huvitavad lood, ilus mustvalge graafika, seiklust, tõsidust, aga ka natuke huumorit.
Seega võite ette kujutada, et olin väga sillas, kui mu naisuke mulle Usagi helkuri tegi!



No comments:

Post a Comment