Tuesday, August 9, 2011

3D graafika suurim hüpe või pettus?

Austraalia firma Euclideoni Unlimited Detail tehnoloogiast on siin blogis ka varem juttu olnud ja tollal tundus asi lootusrikas, kuid eelmainitud arendajate vahepealne tagasitõmbumine ja sellest tingitud pikk vaikus ning nüüd lisaks Minecrafti looja Markus "Notch" Perssoni tõsimeelne kriitika on heitmas sellele paljutõotavale tehnoloogiale tumeda varju ja tembeldab lausa petuskeemiks.

Lühidalt öelduna lubab Euclideon videomängutööstusele piiramatut graafikalist võimu ehk lõppu polygon countile. Kõik modelleeritakse voxelitega (nagu väikesed 3D aatomid) ja arendajate sõnul suudavad masinad seda ka jooksutada, sest igal ajahetkel kuvatakse ainult nii palju piksleid kui palju neid reaalselt näha on.



Ülipopulaarse indie-mängu Minecrafti looja Markus "Notch" Persson kirjutas aga oma blogis põhjaliku artikli sellest, miks ta arvab, et tegu on pettusega. Tema arvates maksab voxelitest elevile minna, aga mitte sellest, mida Euclideon üritab maha müüa.

Kuuldavasti tõmbub Euclideon jälle tagasi kuniks töö on lõpetatud. Vaatame ja loodame - tegu ju ikkagi ilusa unistusega, aga veider, et ükski suurfirma pole neid veel oma tiiva alla võtnud. Võiks ju ka mõni kogenud mängudisainer selle tehnoloogiaga animeerimist proovida või midagi mängu meenutavat luua.

1 comment: